12 Ağu Growth Hacking
Growth hacking, günümüzde internet girişimciliği konusunda oldukça dikkat çeken bir kavramdır. Büyüme anlamına gelen Growth ve bu büyümeyi sağlamak için kullanılan farklı yöntemleri temsil eden Hacking kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır. Sean Ellis tarafından ortaya atılan ve modern analitik araçların kullanımının ağırlıkta olduğu bir bakış açısıdır.
Genellikle, start-up işletmelerin kullandığı fakat büyümek isteyen her işletme için kullanılan bir yöntemdir çünkü optimum bütçe ile maksimum verim elde etmeyi hedefler.
Growth Hacking ile uğraşan ve aslında dijital pazarlama uzmanı olan Growth Hackerlar online pazarlamacılardan farklı olarak her türlü metriği değerlendirir, analiz, test ve ölçüm araçlarını alışılmışın dışında ve daha derin kullanarak en yüksek verimi elde etmeye çalışırlar.
Bir internet girişiminin başarılı olması için yalnızca pazarlama veya yalnızca yazılımsal odaklı bir bakış açısı yetersizdir. Gerçek başarı, tecrübeli bir ekibin yazılım, analiz, test ve ölçüm yeteneği sayesinde kazanılır. İnternet projelerinin başlangıcı keyifli olsa da ürün ortaya çıktıktan sonra kullanılmayan veya denenmeyen özellikler, trafik veya ilgili trafik almayan siteler, başarılamayan hedefler keyifleri kaçırabilir.
Bazı Growth Hacking Yöntemleri
A/B Testleri
Reklamlarda iki farklı varyasyonu deneyip müşterilerin buna yönelik reflekslerini ölçümlemek.
Web sitesi trafiğini sosyal medya üzerinden en verimli şekilde çekmek.
Web Analiz Araçları
Ziyaretçilerin davranışlarını ölçümlemek ve buna göre web sitesini geliştirmek.
SEO / SEM
Arama motoru pazarlaması teknikleri.
Growth Hacking Özellikleri
- Çıkış noktası büyümedir ve büyümeyi sağlayacak yöntemlere yoğunlaşır.
- Birden fazla disiplinden elde edilen verilerle planlanır.
- Bu veriler çok iyi analiz edilip inovatif aksiyonlara dönüştürülür.
- Böylece daha düşük bütçelerle daha etkin sonuçlar elde edilir.
Growth Hacking Hedefleri
- Acquisition (Edinme)
- Activation (Etkileşim)
- Retention (Bağlılık)
- Referral (Tavsiye edilme)