fbpx

Türkiye’de E Ticaret

E Ticaret

Türkiye’de E Ticaret

Türkiye’de kurulan e-ticaret sitelerinin %97’sinin ilk 6 ayda kapandığını biliyor musunuz?

Bunun nedeni ise e-ticaretin hızla büyüme trendini sürdürerek iştah kabartması fakat genelde büyüklerin payının artıyor olması, e-ticaret işini sadece basit bir web sitesinden ibaretmiş gibi düşünerek işe başlanması, çöp denilebilecek ucuz e-ticaret alt yapılarının var olması ve çok satması ve beraberinde yapılan stratejik hatalar.

Peki bir e-ticaret sitesinin başarılı olması için temel olarak nelere dikkat edilmeli?

  • E-Ticaret Sitesi Tasarlanırken Fonksiyon ve Kullanıcı Deneyimi Açısından Dikkat Edilmeli
  • E-Ticaret Sitesi Gerekli Pazar Yerleri, XML, ERP, CRM ve Muhasebe Programıyla Entegre Olabilmeli
  • Ödeme Sistemi, Pazarlama, Kargo ve Lojistik  Entegrasyonlarına Sahip Olmalı
  • Domain ve Hosting Seçimine Dikkat Edilmeli
  • Ana Sayfa, Kategori Sayfaları, Ürün Detay Sayfaları ve Ödeme Sayfası İyi Kurgulanmalı
  • Mobil Uyumu ve Deneyimi Kusursuz Olmalı
  • Dijital Pazarlama Profesyonelce Yürütülmeli
  • Ürünler Doğru Fiyatlandırılmalı
  • Müşteri Hizmetleri Yönetimi Kusursuz Olmalı

 

E-Ticarette sizi başarıya götürecek Dijital Pazarlama Hizmetleri ve E-Ticaret Sitesi Fiyatları için linki tıklayın.

Günümüzde dijital dönüşüm yaşanan Türkiye’de, kamu ve büyük işletmeler ile birlikte KOBİ’ler, toplum ve bireyler de bu kaçınılmaz dönüşüme dahil olmaktadır. Tüketiciler, hayatlarını kolaylaştıracak yeni teknolojilere ve dijital araçlara yönelmektedir.

Bu sebeple işletmeler teknolojik devrime ayak uydurabilmek için dijital dönüşüme daha çok önem vermektedir. Bunun için yeni iş modelleri ile satışlarını artırmanın yollarını aramaktadırlar.

Türkiye e-ticaret pazarında en büyük pay, özellikle ilk 10 büyük alışveriş sitesine aittir. Bu büyük e-ticaret sitelerinin trafik, alışverişin tekrarlanma oranı ve sepet performansları, küçük e-ticaret sitelerine göre her geçen yıl artmaktadır.

Türkiye’de e-Ticaret sektörü 2019 yılında büyümesini sürdürerek %39 oranında artışla 83 milyar liralık büyüklüğe ulaştı. E-ticaret pazarında online perakende 44 milyar liralık bir yer tutarak 2018’e göre %43 büyüme gösterdi. Sadece Online Perakende segmentinde en fazla büyümeyi %50 ile Pazar Yerleri kategorisi gerçekleştirdi.

e-Ticaret Kategorileri Tanımları:

Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapanlar

Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapanlar

Pazar Yeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan siteler.

Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan siteler.

Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren siteler

Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler