12 Eyl Yeni Nesil Reklamcılık
Yakın zamanda dijital reklamcılık ve yapay zeka dünyasında çok şey değişti ve hızla değişmeye devam ediyor. Kişisel verilerin işleyiş şekillerinin değişmesi hedef kitlelere ulaşımı zorlaştırırken, tüm kullanıcıların reklam verebiliyor olması maliyet ve rekabeti çok arttırdı.
Artık markalar için en önemli şey veriler ve güvenlik; doğru verilerin elde edilmesi, korunması ve işlenmesi çok önemli. Aşağıda yer verdiğimiz 2023 YouTube Ads Leaderboard Türkiye listesine girmeyi başaran reklamların başarılarının ortak noktaları da ilginizi çekebilir.
Farklılaşma
Farklılaşmayı, markanın alışıldık olunandan farklı ve üstün bir teklif sunması olarak tanımlayabiliriz. Rekabetten nasıl ayrıştığınızı neden ve nasıllarla anlatmanız gerekiyor. Uzmanlık alanınızı sahiplenin ve kendi kategorinizde oyun alanınızı net çizin; bu alanı marka varoluş nedeni ve varsa mirasınızla sahiplenin.
Markanızı anlatmayın, yaşatın. Kategori reklamcılığından uzaklaşın. İzleyicinin bağ kurabileceği insanlarla gerçek deneyimleri hikayenin merkezine koyun, vadettiğiniz deneyimi yaşamalarını sağlayın.
İlişkilendirme
İlişkilendirmeyi, marka vaadinin erişilebilir olması ve markanın izleyicisiyle aynı dili konuşması olarak tanımlayabiliriz, kısacası “bizden olması” da diyebiliriz. Hikayelerinizde hedef kitleniz için neden önemli olduğunuzu “reklam kokan” oyunlarla değil, insani içgörülere dokunarak ve izleyiciyle ilişki kurabilecek hikayelerle gösterin. Dördüncü duvarı yıkın, tüketicinizle duygudaş olup bağ kurabilmek için çaba ve vakit harcayın.
Erişilebilir olun; Dramatize edilmiş personaların teatral yaşamlarını değil, gerçek insanların günlük hayatlarını resmederek hedef kitlenizin ürün veya hizmetlerinizi içselleştirmesini sağlayabilirsiniz. Bunu yaparken tepeden konuşan marka dilinden kurtulup tüketicinin günlük jargonunu benimseyin.
Deneyimlemelerine yardımcı olun; Hikayelerinizde duygusal anlar yaratın. Anlattığınız ürün veya hizmetin insanların hayatlarında neler değiştireceğini hissetmelerini sağlayın. Mesela evin bir köşesinin estetik ve bütçe dostu ürünlerle nasıl güzelleşeceğinin hayalini kurdurtmayın, Koçtaş’ın yaptığı gibi bu yolculuğu kısa ve etkili bir hikayeyle paylaşın.
Yenilik
Yenilik, geniş bir kavram. Burada kastettiğimiz, markanın özgün bir bilgi vermesi, konuya yeni bir soluk getirmesi veya daha önce karşılaşılmamış bir deneyim sunması olarak tanımlanabilir. Açıkçası, marka hikayenizi uzun vadede nasıl taze tutacağınız uykularınızı kaçırsın. Yenilik anlatın, anlatamıyorsanız var olan hikayeyi yeniden çerçeveleyin ya da farklı bir perspektiften gösterin.
Yeni bir soluk getirin; Ters köşe bir iç görü, taze bir çözüm ya da fayda anlatarak kategorinizin gri statukosundan ayrışın. Kaotik içecek kategorisine getirdiği yeni soluğu sadece fonksiyonel bir ayrışma noktası değil, bir marka duruşu ve iddiası olarak holistik bir açıdan sahiplenen DİMES, yenilikçi ve trendy marka algısıyla “göründüğünden daha fazlası” olduğunu kanıtladı.
İzleyiciyi hayalinize ortak edin; Markanızın vadettiği duygusal fayda, bir hayal gibidir. Tüketicilerin hayatlarında ulaşmak istedikleri ütopik bir yer ve bu yolculukta önlerinde birçok engel var. Hikayelerinizde sadece bu engelleri nasıl kaldıracağınızı söylemeyin, tüketicilerin bu hayale ulaşmasını sağlayın.
Sıradan reklamcılığa veda
Think with Google